Zkusenosti se SW raid5

Igor Bujna igor.bujna na maxi-tip.cz
Úterý Listopad 26 07:36:50 CET 2002

Stepan Cirkl wrote:

>Nerek bych. Proc asi taky vyrobci u IDE disku snizujou zaruku na jeden
>rok a u SCSI disku se drzi zaruky 5 let? Jasne, hraje vtom roli cena
>toho disku, ale neni to jenom o tom. Viz take prohlaseni IBM o tom, na
>kolik hodin behu mesicne sou jejich diky delane. A u tech IDE to
>rozhodne neni 24x365.

Taky mi neodchazeli jenom IDE disky. Mel jsem 2 serverry a ukazdeho byl
RAID 1.
V jednom byli 2HDD a v druhem 4HDD-vsechny jako RAID 1.
Nejenze my  u jednoho kusu zacali pribivat vadne sectory, ale taky
zacali se resetovat ty disky(Ide).
Nejdrive odesli disky, po nekolikatere reklamaci(vymena za novy) odesel
na konec i radic IDE.
A to bylo v obou pripadech, i kdyz cas odchodi HDD do vecnych lovist byl
rozdilny.
Akorat moje zkusenost byla, ze ty disky odchazeli drive, kdyz jsem si
pohral trochu s hdparm a vyzdimal jsem z nich co slo.
Ted mam SW Raid 1 na 2 SCSI discich, a muzu podotknout , ze i rychlostne
jsou uplne nekde jinde.
IDE SW Raid jako levna varianta ano, ale pro nasazeni jako nejaky
dulezity server bych uvazoval jinak.
SCSI 9GB se da uz sehnat pod 10.000,-Kc

PS:Pro jednu proxy pouzivam jeste IDE disky, ktere zacinaji
zlobit(resety IDE).
Takze vysledna rychlost k pripojeni do inetu zacina pomalu pokulhavat -
kdyz probiha ten reset IDE a squid potrebuje nacist z disku, tak ceka az
se IDE resetne.