Zkusenosti se SW raid5

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Listopad 26 07:55:19 CET 2002

> Nerek bych. Proc asi taky vyrobci u IDE disku snizujou zaruku
> na jeden
> rok a u SCSI disku se drzi zaruky 5 let? Jasne, hraje vtom roli cena
> toho disku, ale neni to jenom o tom. Viz take prohlaseni IBM
> o tom, na
> kolik hodin behu mesicne sou jejich diky delane. A u tech IDE to
> rozhodne neni 24x365.

No jiste, protoze maji sklady plne drahych SCSI disku, ktere nikdo nechce,
kdyz temer stejny vykon dostane s IDE diskem. Nejak se jich zbavit musi. :-)
Letmym nahledem do ceniku zjistuju, ze za cenu jednoho SCSI disku 73,6 GB
koupim 4ks IDE disku 120 GB. Takze v pripade, ze bych chtel RAID1 pole, tak
za cenu tech dvou SCSI disku na pole 73,6GB budu mit RAID1 IDE pole 120GB a
dalsi sest nahradnich disku. Takze pokud by zaruka na SCSI byla 4 roky a na
IDE 1 rok, tak se mi porad vyplati kazdy rok koupit novou dvojici IDE disku.
Nehlede k tomu, jak behem tech 4 let ceny budou padat, tak 4. rok budu mit
za zbytkovou cenu, kterou dorovnam tu cenu SCSI disku, uz disky o
velikostech nekolik set GB. A pokud bych mel stesti a ty IDE slouzily stejne
dobre, jako dosud, tak ty pouzite disky ze serveru pojedou jeste nekolik let
v pracovnich stanicich. Samozrejme, pokud bych byt spravce napr.
www.seznam.cz, tak tam IDE disky nedam. Ale pokud mam spravovat firmu se 100
PC a udelat jim file server, tak klidne.

TMX