Zkusenosti se SW raid5

Radek Kohout Radek.Kohout na op-profashion.cz
Úterý Listopad 26 10:57:55 CET 2002

Preji prijemny den
Jestli muzu prispet svou troskou do mlyna
Neni to sice SW raid ale:
PC 800Mhz PIII, 512 MB RAM

radic 3ware, 2 IDE HDD 20GB, 5400 ot, raid 1:
zapis 2.5Gb jednim procesem  - 24 MB/sec
zapis 2.5Gb 5 procesy             pod 20MB/sec

SCSI adaptec, na nej poveseny externi HW raid 40MB /sec,
32 MB cache, 3 disky 36GB RAID 5:
zapis 2.5Gb jednim procesem  - 17.5 MB/sec
zapis 2.5Gb 5 procesy                17 MB/sec
.
Vyslo mi z toho, ze IDE disky jdou pri zatezi vykonove dolu,
SCSI si lepe drzi svuj vykon.
(na IDE jsou programy - linux, samba atd.
na SCSI je /home - data uživatelu)

ALE
Protoze ten server pouzivam pro SAMBU pro asi 400
soucasne pripojenych uzivatelu, stavel bych dnes ten server
s RAM kolem 2GB a diskovym polem ne na SCSI discich
ale na IDE + raid navenek se tvarici jako scsi.
Mam totiz zato, ze je lepsi nacpat vic pameti do PC nez nacpat
 hromadu penez do  SCSI disku. O kapacite nemluvim.
Vse je bohuzel o penezich

s pozdravem

Radek Kohout
Radek.Kohout na op-profashion.cz