Zkusenosti se SW raid5

Tomas Valousek xvalous na pluto.pslib.cz
Úterý Listopad 26 11:26:52 CET 2002

On Tue, 26 Nov 2002, Ondrej Sury wrote:

> Az po ctvrte budete z toho mirroru reklamovat disk, tak vas tenhle
> optimismus prejde.  Ruzne, nebo porad ten samy...

Za ctyri roky se mi to stalo jednou a jednou jsem zvysoval
kapacitu z 13 GB na 80 GB. Na te reklamaci a obnove pole jsem stravil kdyz
hodne prezenu 15 hodin. 15x500=7500Kc (-moje hodinova sazba je mensi nez
500). Za to bych si nekoupil ani jeden SCSI disk. Scitani a nasobeni je
jednoducha vec... Ten upgrade (FastTrack100TX8 nebo jaxe ten radic
jmenuje+2x80GB WD s 8 MB cache) stal cca 14 kKc, SCSI reseni by prislo
minimalne na 25kKc, ty disky by meli 2 MB cache, 7200 otacek, SW RAID (HW
SCSI by prislo x krat vic).
Takze za +/- dvojnasobnou cenu bych mel sice SCSI, ale jen o malo
rychlejsi (jestli vubec) a stejnou garanci dat.

Znovu opakuji, ze o resenich v high-end neni pochyb...

--
	Tomas -VALY- Valousek
	web design, internet projects, linux etc..