Zkusenosti se SW raid5

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Listopad 26 11:57:45 CET 2002

> Az po ctvrte budete z toho mirroru reklamovat disk, tak vas
> tenhle optimismus prejde.  Ruzne, nebo porad ten samy...

No prvni disk v serveru, ktery jel 24x7x365 jsem menil po 4 letech. Nicmene
bylo jasne receno, ze IDE je vhodne za urcitych podminek. V mem pripade
hlavni zatizeni serveru mezi 6:00 az 15:00. V noci nulove, jen v dobe
prichodu nocni smeny si se zapsalo par prichodu do dochazky. Takze pokud se
nekdy neco posralo, tak v dobe, kdy jsem byl v praci, protoze tehdy ty disky
dostavaly zabrat.

> Uz vas vidim, jak radostne pobihate ve ctyri v noci a
> obnovujete pole v RAIDu.

Proc bych to delal? Pocka to do rana. Mluvime o firmach do nejake velikosti.
Tam to nebude problem, protoze v noci bude minimalni zatez, pokud nejaka
bude. Pokud to bude server pro vyrobni system velke firmy, tak to nebude
IDE, protoze stejne nejspis bude na nejakem fibre channel poli a nebude to
raid 1.

> Tohle je rozumne stanovisko.  Musite k tomu mit dobry duvod.

No jiste. Rozpocty malych firem jsou omezene. Radsi koupim 20" monitory
konstrukterum a vic pameti a jednou za cas hold vymenit vadny IDE disk. Teda
spravne bych to mel rict v minulem case. Ale kdybych se do nejake male firmy
vratil, tak bych to tak klidne resil znovu.

TNX