Jak vnutit nameserver pro domenu?

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Úterý Listopad 26 11:38:29 CET 2002

Zdravim,
jsem vzdalene pripojen tunelem do firmy, ktera pouziva stejnou domenu
(rekneme firma.cz) jak pro vnitrni tak pro vnejsi sit, samozrejme
pokazde s jinym obsahem. Pres normalni DNS dotazy se samozrejme dozvim
adresu toho verejneho nameserveru, ale ten mi neni moc platny, protoze
ja potrebuju pristupovat do vnitrni site. Takze nejak potrebuju vnutit
(asi) bindu, ze pro dotazy z domeny firma.cz ma pouzivat nameserver
10.0.0.1. Zkousel jsem udelat "hint" zonu, stejnou jako je pro root
servery, ale nic moc. Chvili to sice fungovalo, ale casem (rekneme do
minuty) si bind stejne zjistil aktualni adresy nameserveru klasickou
cestou a na hinty dale nehledel. Stejny problem mam i s reverznima
zaznamama, tedy zonou 10.in-adrr.arpa.
Nemate nekdo napad, jak tohle vyresit?

Predem diky
Michal Ludvig