Zkusenosti se SW raid5

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Listopad 26 16:53:46 CET 2002

> minimalni zatez,
> nejakem fibre
>
> Protoze i tu malou firmu stoji vypadek serveru prachy. Tady
> totiz nejde
> jen o to, kolik Vas ta spolehlivost stoji na vlastnim reseni, ale i o
> to, kolik Vas stoji prostoje lidi v pripade vypadku, kolik Vas stoji
> prosvihle terminy, ktere nemuzete plnit, nebot se nedostanete
> ke datum
> na siti a podobne. A ktomu  nemusim bejt velka firma co si bude
> porizovat klaster. Server je IMHO prilis kriticka cast vetsiny firem,
> nez aby se na nem neopoddstatnene setrilo.

To uz pletete dohromady divne veci. Jaka ztrata dat, jaky vypadek? Kdyby to
bylo neopodstatnene setreni, tak nebudu mit ten raid, nebudu mit nahradni
disk pripraveny u masiny, nebudu mit klimatizaci v serverovne a UPS na
nekolik hodin provozu. Uz sem zatahujete veci, ktere sem nepatri. Moje
prvotni stanovisko bylo, ze pri urcitych podminkach se daji IDE disky klidne
pouzit. Klidne to zopakuju:

Mam serverovnu se stalou teplotou 16 stupnu celsia.
Vsechny disky jsou v RAID 1.
Vsechny disky jsou v hlinikovych suplicich s aktivnim chlazenim.
U serveru je velka UPS, ktera vydrzi nekolik hodin.
IDE disky tam vydrzely 4 roky bez problemu.
Vykonostne server stacil.
Proc bych mel dat penize do drazsiho SCSI?

A prosim vyhnete se trapnym odpovedim, ze ne kazdy ma klimatizaci v
serverovne. Pokud mluvime o tom, ze chceme zabezpecit firemni server, chceme
se vyhnout vypadkum, tak mi prijde klimatizace nebo UPS stejne dulezita jako
RAID. Jinak je to porovnavani o nicem. Pokud serveru dame podminky jen v
urcite oblasti, tak proste nemuzeme porovnavat. Pak zacnou hadky, jestli je
lepsi mit klimatizaci a IDE vs SCSI nebo jestli je lepsi SCSI a UPS versus
klimatizace a IDE a budeme takhle blbnout jeste hodne dlouho. Ja
predpokladam, ze asi kazdy nakonec bude souhlasit, ze v podminkach, jake
jsem popsal, je IDE dostatecne reseni. Cili plati, ze za urcitych podminek
IDE ano. Stejne jako plati, ze za urcitych podminek bude SCSI lepsi. O tom
se s nikym nehadam. A tuto debatu opoustim, jinak se z ni nedostanu. :-)

TNX