ext3 s fragmentaci skoro 45%

Stanislav PETR linux.konference na glux.cz
Úterý Listopad 26 21:38:14 CET 2002

Zdravim,

mam drobny problem - na disku s ext3 (disk 80 GB, obsazeno asi 65 GB)
mam fragmentaci okolo 45%. Jelikoz vsechna data na tom disku tvori
MySQL databaze (nektere tabulky maji az 1.8GB), mam dojem, ze to dost
zpomaluje.

Muj dotaz tedy zni:
1. Jak je mozne, ze na ext3 filesystemu vybec vznikla takhle vysoka
fragmentace, kdyz ext3 by melo obsahovat algoritmy, ktere by mely
vznik takto fragmentovanych souboru omezovat.

2. Jak je mozne se teto fragmentace zbavit? Pokud mozno neradte mi,
data zkopirovat na jinej disk a zase zpet - to me napadlo, ale neni to
idealni reseni. Preci jenom by to zabralo dost dlouhou dobu a byl by
to neprimerene dlouhej vypadek, ale pokud je to opravdu jedina
moznost...

3. Nasel jsem nastroj e2defrag, ale ten je pro ext2. ext3 a ext2 jsou sice do
jiste miry kompatibilni, ale nechce se mi to riskovat...

S pozdravem
Stanislav PETR