ext3 s fragmentaci skoro 45%

Stanislav PETR linux.konference na glux.cz
Úterý Listopad 26 22:32:03 CET 2002

Hello Jakub,

Tuesday, November 26, 2002, 10:07:30 PM, you wrote:

JMJ> Dobra otazka. Nestalo se treba, ze ten disk byl nejakou dobu hodne
JMJ> zaplnen, tak z 98 %?

To nebyl, ze v takovych pripadech rapidne narusta fragmentace vim, ale
velikost dat narusta vicemene linearne - do databaze se pouze
zapisuje, prave proto se divim, jak k tomuhle mohlo dojit. Kdyz jsem
se koukal do zdrojaku ext3 (jen velmi zevrubne), nasel jsem tam nejaky
algoritmy, ktery sledujou praci se souborem a snazej se podle toho pro
nej delat misto, prave proto je mi to takovou zahadou. Jeste pro
upresneni - ten server jel nonstop necelej rok, nemuze byt problem
nekde v tom???

JMJ> Ale vyvstava tady otazka, jestli pro takovyto druh dat (malo velkych
JMJ> souboru) je ext2 (a 3) tim pravym fs. Nemam to sice vyzkouseno, ale
JMJ> jfs, ktery IBM pouziva na skladovani velkych (TB+) databazi a nebo
JMJ> xfs, ktery SGI vyvinula pro praci s videem by na to mozna byly lepsi.

Rozhodne vyzkousim, ale jeste jsem s nimi nedelal, takze se ptam -
existuje nejaky nastroj na prevod ext3(2) na nektery z nich?

S pozdravem
Stanislav PETR