ext3 s fragmentaci skoro 45%

Středa Listopad 27 00:03:09 CET 2002

On Wed, Nov 27, 2002 at 10:00:17PM +0100, Stanislav PETR wrote:
> Zdravim,
Cau

> mam drobny problem - na disku s ext3 (disk 80 GB, obsazeno asi 65 GB)
> mam fragmentaci okolo 45%. Jelikoz vsechna data na tom disku tvori
> MySQL databaze (nektere tabulky maji az 1.8GB), mam dojem, ze to dost
> zpomaluje.
Aha, vidim, je tam teda malo velkych suborov. Vytvor fs s parametrom
-T largefile
popripade
-T largefile4

> Muj dotaz tedy zni:
> 1. Jak je mozne, ze na ext3 filesystemu vybec vznikla takhle vysoka
> fragmentace, kdyz ext3 by melo obsahovat algoritmy, ktere by mely
> vznik takto fragmentovanych souboru omezovat.
Vid vyssie. Mas velku frekvenciu inodov a ich tabulky sa nasekaju doprostred
suborov.

> 2. Jak je mozne se teto fragmentace zbavit?
Vid vyssie.

> Pokud mozno neradte mi, data zkopirovat na jinej disk a zase zpet - to me
> napadlo, ale neni to idealni reseni.
Hlavne pokial nespravis nic ine si tym vobec nepomozes.

> Preci jenom by to zabralo dost dlouhou dobu a byl by to neprimerene dlouhej
> vypadek, ale pokud je to opravdu jedina moznost...
Obavam sa ze hej.

Na druhej strane by som si nebol az taky isty ze to ma velky negativny vplyv
na performance.

> S pozdravem
> Stanislav PETR
Bye,

           There are two kind of sysadmins: Paranoids and Losers