chyba: plny disk s reiserfs

Jan Kara jack na ucw.cz
Středa Listopad 27 12:21:21 CET 2002

  Ahoj,

> Celkem nahle a bez nejakych viditelnych pricin (pokud tou pricinou
> neni killnuti open office) mi disk za behu zacal hlasit, ze je plny a
  Ciste teoreticky by mohlo - treba office vytvoril 'core' file a pokud
pouzival hodne pameti... Je to ale hodne divoka teorie.

> ze na nem neni ani jeden volnej bit, coz neni mozny, protoze jeste
> pred sekundou tam bylo giga mista. Jen tak zniceho nic. Musel jsem
> neco smazat, aby se dalo znovu po restartu najet do Xek (zapisuje
> neco na disk). Pak uz disk zrejme bezi v pohode, i kdyz mam
> podezreni, ze udaj o volnym miste neni spravny.
  V takovem pripade je nejlepsi pustit reiserfsck. Bohuzel kdyz to
chcete delat na /, tak musite nabootovat z CD nebo podobne, aby / nebylo
namountovane (reiserfs ma myslim nejake problemy s kontrolou
namountovanych diskou (byt i jen read-only)).

> Navic mam podezdreni, ze se ztratila nejaka ta data, protze se asi
> vymazaly informace o TeXovskym strome a nefunguji me v TeXu nacitani
> maker a vubec nic, protze to pry nemuze najit v databazi)
  reiserfsck treba neco najde. Jinak nevim o zpusobu, jak to zjistit
(pokud cirou nahodou nemate zalohu, nebo alespon MD5 sumy vsech
souboru).

								Honza