problem s routovanim-delsi

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Čtvrtek Listopad 28 02:05:58 CET 2002

Zdravim,

bohuzel neznam zarizeni D-Link, takze jeden zasadni dotaz: Je to
bridge nebo router ?

Pokud je to bridge, a s jinym zarizenim Vam to beze zmen v routovacich
tabulkach chodilo, tak bych spise hledal problem v nekompatibilte
802.11b a 802.11b+  ( nevim, technologii plus jsem jeste nezkousel,
ale kdyz Vam to s normalnim 11Mbps zarizenim chodi....)

Ono i kdyz ma  802.11b zarizeni certifikat Wi-Fi, tak to neznamena, ze
bude kompatibilni se zarizenim jineho vyrobce - napriklad neco podobneho,
co popisujete (na zarizeni se pingnu z obou stran, ale skrz ne..) dela
kombinace Orinoco-AP + zarizeni, postavena na chipsetu Atmel v
klient-modu, treba Askey RTW-020, nejaky ZCOMAX (ted nevim oznaceni)
apod.

Pokud je ten DLINK router, tak nemuzete Vas pocitat smerovat na IP-adresu
100.254, ale musite to rozdelit na dve podsite. Nevic nektere tyhle routery
delaji zrovna i na jedne strane i NAT, ktery nejde vypnout - s  tim byste
taky musel pocitat.....

> [...]
> internetu (192.18.100.254) a na druhe zakoncenou moji domaci stanici
> (192.168.100.52).
>
> Mezi temito dvema pocitaci se nachazi jeden AP Zcom interbuilding
> (192.168.100.1) a jeden AP (v rezimu AP client) D-link DWL-900AP+
> (192.168.100.51) pripojeny na AP Zcom. Linux server (192.168.100.254)
> obsahuje kartu Orionoco take v rezimu Managed vuci AP Zcom.
> Takze to vypada nejak takto:
>
> mujpoc(100.52)--UTP--switch--AP-Dlink(100.51)--wireless--AP
> Zcom(100.1)---wireless--Orinoco(100.254)---Internet
>
> Problem je v tom, ze ja nevidim server (100.254) a nedostanu se na
Internet.
> Jeste bych podotkl ,ze v soucasnem nastaveni, akorat oba AP od Zcomu vse
> fungovalo OK, po vymene AP za D-link se nedostanu nikam.
>
> AP Zcom routa na 100.254
> AP D-link routa na 100.254
> Mujpoc routa na 100.254

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz