Roadmap projektu OpenOffice.org CZ

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Čtvrtek Listopad 28 02:26:56 CET 2002

On Tue, Nov 26, 2002 at 10:21:15PM +0100, Pavel Janík wrote:
> Zdravím,
>
> na http://oo-cs.sourceforge.net/roadmap/ je aktualizovaná Roadmap projektu
> OpenOffice.org CZ. Budu rád, pokud mi zašlete (mimo tuto konferenci)
> připomínky a další případné náměty.

myslim, ze z toho dokumentu neco jasne plyne a to je duvod, proc pisu
sem a ne osobne tobe/vam pavle ;-)

me poznamky (neserazeno):

1) byla ta roadmap vytvorena v OOo? mozna by bylo dobre to tam napsat - nic neni
lepsi motivaci nez videt, ze neco opravdu funguje.

2) trochu si tady ted zanadavam k jednomu staremu threadu o tom, k cemu
jsou dobre ceske servery o linuxu - preci prave k tomu, aby motivovaly ceske
uzivatele, ne?

3) zda se, ze nejsou lidi, motivace, informace. budu hovorit
velmi konkretne, abstrakce zde neni na miste:

	a) pro mne neni problem zverejnit announce na toto tema, ale
	zda se, ze je zde mala sance na to, aby nekdo prelozil knihu
	celou..., co to tak ale trochu specifikovat? rozsekat na
	kapitoly?

	action: napiste mi announci, specifikujte kdo je koordinator, co se
	ma prelozit, poslete to linuxovym serverum, ja osobne to samozrejme
	okamzite zverejnim.

	b) osobne jsem si na internetu nasel letaky o OOo, ty jsem vytiskl a
	namnozil a ted je roznasim po mistnich obchodech nejen s pocitaci -
	ve svem case se snazim sirit informace. nasel jsem dva druhy
	letaku: o OOo a o Debianu. na muj dotaz o letacich tady v
	konferenci tomu nikdo extra nevenoval pozornost.  bohuzel,
	diky tomu ze nejsem v cechach nemohu pomoci s ceskymi letaky. prave
	o tom neco sepisuji na http://puk.penguin.cz , snad to tam do zitrka
	postnu.

	action: prelozit ty letaky, vytisknout je a roznest muze kdokoliv z
	teto konference. a verim tomu, ze vetsina z tech lidi to vytisknea
	nakopiruje zadarmo.

	c) motivace, inspirace, oceneni - pokud nekdo napise dobrou recenzi
	na OOo tak za to dostane u vetsiny komercnich serveru dobre
	zaplaceno. jako druha vec - je tady podle mne dost firem,
	ktere by mely rady reklamu na nekterem z techto serveru, coz
	oslovit tyhle servery a najit tyhle firmy, cele to domluvit,
	nemusi se jednat o penize, ale v pripade komercnich firem o
	linuxu by to bylo asi v naturaliich - a pro ty servery by to
	byl v podstate prvni krok k temto firmam, ktere by pak mozna
	sahly po reklame dalsi...

	action: najit firmy s unix-linux-soho tematikou se zajmem o malou
	reklamu.

	d) k tomuhle vsemu potrebujeme najit lidi kteri by byli
	ochotni to organizovat a koordinovat - stavajici tym OOoCZ?

s vetsi informovanosti je sance na to, ze se pripoji vice vyvojaru. a ti
ctou tuhle konferenci. a treba nevi o tom, ze by mohli malinko pomoct k
tomu, aby mohli v praci pouzivat open source reseni. je tady nekdo kdo
OOo v praci pouziva? jake jsou v praci reakce? dal by se tam sefovi
prinest navrh (ted mne nekamenujte) - "mame free workstation stanici s
free office balikem, co kdybychom venovali dva dny me prace na pomoci
pri prekladu helpu?"

ta myslenka s CZ webem je podle mne dulezita - zapracovat do OOo moznost
sdileni/stazeni sablon/formularu/scriptu/clipartu z webu by mohla
fungovat.

note: ja osobne se OOo vyvoji projektu nevenuji, protoze bohuzel 1)nemam
pocitac dost silny na to, abych je pouzival 2) cestinu defakto
nepotrebuji 3) nemam tolik casu. jedine s cim se snazim pomahat je
propagace.

tolik k tomu. a jak rikam, myslim si, ze ta debata prave sem patri. ti
lidi jsou tady. prace je tady taky. a ted o tom ti lidi i vedi.

--

bye

Vanous
Petr Vanek                       ..... ./\.  ....
Debian GNU Linux                 .. _|\|  |/|_ ..
vanous na penguin.cz                .. \        /...
http://www.penguin.cz/~vanous    ... >______< ...
Angus, Ontario, CANADA           ...... / .......
Registered linux user #217487