Xserver

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Listopad 28 14:53:06 CET 2002

On Thu, Nov 28, 2002 at 02:17:47PM +0100, Tech wrote:
> JA viem co je X server aj X client.
> Aj mi to funguje z win2linux Mne islo len o to ci sa da ten Xserver na
> Linuxe
> spustit v nejakom sleep rezime aby zaberal co najmenej syst. prostriedkov.
> Na tuto cast ste mi zatial este neodpovedali.

Ale odpověděli, dokonce několikrát. X server na Linuxu potřebujete
spustit pouze v případě, kdy potřebujete, aby vám zobrazoval pomocí
své grafické karty na svůj monitor (nepočítám různé speciální virtuální
X servery). Na to, aby vám běžící aplikace zobrazovaly na nějaký jiný
počítač (X terminál), vůbec žádný X server spouštět nepotřebujete.
Není proto důvodu, proč ho spouštět, protože vám vůbec k ničemu není.
Můžete třeba spouštět X aplikace na stroji, který nemá žádný monitor,
grafická karta je prastará ISA s 512 KB a X server tam vůbec není
nainstalovaný. V tom je právě kouzlo architektury X Window.

Takže pokud chcete za každou cenu odpověď, tady je: ideální "sleep
mode", kdy X server zabírá co nejméně systémových prostředků, je ten,
že ho prostě nespustíte vůbec.

                                                       Michal Kubeček