Fw: Jakou distribuci Linuxu pro firewall a asi squid ?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Listopad 28 17:51:39 CET 2002

On Thu, Nov 28, 2002 at 04:53:13PM +0100, Elektro Mosev - admin wrote:
>  Co byste doporučily za distribuci na řešení daného problému ?
>  1) aby tam šel nějaký firewall (byl mi doporučen IpTables)
>  2) aby tam šel squid, nebo obdoba který by umněla toto :
>  Do PC jde drát s inetem 128kb/s na síťovku. Ven půjde po další síťovce 64
>  kb/s a po další¨ch 2 32 kb/s (nebo odbdobně)
>  3) aby to celý šlo na co nejmenším HW a bylo free
>
>  Jak firewall tak squid by mněli tuším být v RedHatu a mnělo by to pak umnět
>  co potřebuju, ale ten nevím jestli bysh spustil třeba na 486 apod. Vím že
>  Linux má více distribucí a kde hledat ?
>  Jsem linuxový začátečník :-)

Doufám, že si to nevyložíte špatně, ale osobně bych poradil nejdříve
přestat být začátečníkem a pak teprve instalovat a konfigurovat
firewall pro reálné použití. Firewall je IMHO věc, kterou by začátečník
rozhodně konfigurovat a instalovat neměl.

Dnešní distribuce sice umožňují vzít instalační CD, chvíli klikat,
vyplnit pár hodnot a mít nainstalovaný systém, aniž byste cokoli
věděl o tom, jak to funguje. Ale pokud to má opravdu být k něčemu
užitečné, doporučuji se nejdřív se systémem důkladně seznámit (čtením
knih, absolvováním školení, čtením dokumentace), všechno si vyzkoušet
nanečisto a teprve poté, co tomu budete opravdu dobře rozumět, to můžete
nasazovat v praxi. Pokud potřebujete ten systém zprovoznit hned, pak
si ve vlastním zájmu najděte někoho, kdo už to umí.

Se vzděláváním můžete začít třeba na www.ll.cz (sekce Dokumentace,
podsekce "Pro začátečníky").

                                                        Michal Kubeček