samba, wins a fyzicky ruzne site [delsi + nacrtek :-)]

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Listopad 28 23:29:32 CET 2002

On Thu, Nov 28, 2002 at 08:32:34PM +0000, Zdenek SUTR Kaminski wrote:

> c) neco, cemu se mozna rika wins a cemu moc nerozumim ani po precteni
> dokumentace. Myslel jsem si, ze kdyz na windozich klientech nastavim
> spravne v DNS domenu na in.firma.cz, spravne DNS server, kdyz jim jako
> wins server nastavim server B, kdyz jako workgroup maji KAMENAK - tedy
> zadne prihlasovani do domeny, tak ze pak v okolnich pocitacich skutecne
> server B uvidim. Jenze toto nefunguje a ja tak v "okolnich pocitacich" nic
> nevidim. Pritom kdyz sambu na stroji B vypnu, tak v logu vidim, ze ji
> prichazi zadosti o registraci na wins server a jak ma samba chut to
> [...]

Netbios používá svou vlastní jmennou službu. Ta se buď realizuje tím, že
jednotlivé počítače rozesílají zprávičky "jsem tady a jmenuju se tak a tak"
a ostatní je sbírají nebo tak, že se ptají serveru (to je ten WINS server).
V případě Samby lze realizovat korespondenci mezi DNS jmény a Netbiosovými
jmény, ale u Windows se to tak nedělá.

Ve vašem případě by mělo stačit zapnout B jako WINS server

  wins support = yes

a u všech stanic nastavit používání WINS a jako WINS server jim dát
IP adresu počítače B. Snad jsem něco nepřehlédl.

                                                        Michal Kubeček