Kodovani cestiny v konferenci

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Pátek Listopad 29 00:41:21 CET 2002

On Tue, Nov 26, 2002 at 12:19:56PM +0100, Michal Chocholac wrote:

> [...]
>     diakritikou v kódování ISO 8859-2 (MIME typ text/plain;
>     charset=ISO-8859-2). Takováto zpráva ovšem musí mít korektní
>     MIME hlavičky včetně typu dokumentu a přenosového kódování.
>     Není-li váš poštovní program schopen zpracovávat zprávy s
>     diakritikou, můžete se přihlásit do sub-listu linux-ascii, kam
>     jsou zprávy z hlavního listu zrcadleny s odstraněnou
>     diakritikou.
>
> Tedy chápu to tak, že UTF přímo odporuje tomuto dokumentu, a tak bych
> chtěl tímto požádat ty, jichž se tato výtka týká, aby buď změnili
> kódování, anebo se aspoň snažili vyhýbat vícebajtovým znakům.

No já jsem se snažil Yenyu celkem dlouho donutit (otravnými e-maily :-)),
aby překódovací skripty konference upravil tak, aby umožňovaly posílání
příspěvků v kódování UTF-8. Před nějakým časem (v srpnu) mi v rámci
e-mailové komunikace nikterak související s tímto problémem napsal:

Abych nezapomnel, zkus vyhledove do linux na linux.cz poslat neco v UTF-8, az
budes nekomu na neco odpovidat. Treba to projde.

Evidentně to fungovalo správně (pokud pomineme patičku, dodávanou
listserverem, ve špatném kódování). Toto jsem bral také jako souhlas
s posíláním příspěvků v UTF-8 a příslušný bod v Meta-FAQ považuji za bug
(například konference talk na linux.cz má tento bod upraven), který tímto
reportuji. Nevidím důvod pro zavržení všech standardů kódování kromě
ISO-8859-2 (toto omezení je tam pouze z historických důvodů), a proto
navrhuji změnu tohoto bodu.

> --mch

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://nlp.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"MS is a lot better at making money than it is at making good operating
systems."       -- Linus Torvalds