/dev/scd0 is not a valid block device - Proboha proc?

4konference na centrum.cz 4konference na centrum.cz
Sobota Listopad 30 17:36:30 CET 2002

Zdravim,

po asi mesici jsem se pokusil zase jednou neco vypalit.

#modprobe ide-scsi
SCSI subsystem driver Revision: 1.00
scsi0 : SCSI host adapter emulation for IDE ATAPI devices
  Vendor: ASUS      Model: CD-S500/A         Rev: 1.1K
  Type:   CD-ROM                             ANSI SCSI revision: 02
  Vendor: ASUS      Model: CRW-1610A         Rev: 1.20
  Type:   CD-ROM                             ANSI SCSI revision: 02

#lsmod
Module                  Size  Used by    Not tainted
ide-scsi                7456   0
scsi_mod               51292   1  [ide-scsi]
ne                      6400   1  (autoclean)

# cdrecord -scanbus
Cdrecord 1.10 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2001 Jörg
Schilling
cdrecord: No such file or directory. Cannot open SCSI driver.
cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you
are root.

//Tady je neco spatne .... (root pochopitelne jsem)
//Pokusil jsem se cdcko namontovat:

# mount /dev/scd0 /burn
mount: /dev/scd0 is not a valid block device

//Zajimave. Na scd0 to vzdycky bylo (ted je jedno jestli scd0 nebo
scd1, obe CDromky maji fungovat)

# ls -l sc*
brw-rw----    1 root     cdrom     11,   0 Mar 14  2002 scd0
brw-rw----    1 root     cdrom     11,   1 Mar 14  2002 scd1
......jeste nejake dalsi

V jadre nemam napevno zadne SCSI moduly (potrebuji jen scsi_mod a
ide-scsi), ide-scsi neni v jadre napevno, takze zadne lilo - append
nepomuze.

Muzete mi nekdo poradit?

Dik.

Jo jeste - Debian Woody, vsechno oficialni balicky, nic jsem
nekompiloval (krom jadra).

Martin Kudlvasr
kudlvasr na centrum.cz