Postfix resolvuje pouze dle souboru hosts

Pavel Dvorak dvorak na dogis.cz
Úterý Říjen 1 02:50:07 CEST 2002

Zdravim v konferenci,

po instalaci Mandrake 9.0 mam nasledujici problem.
Postfix mi najde FQDN pouze podle host. Presneji dle souboru
/var/spool/postfix/etc/hosts (ve verzi MDK 9.0 je postfix poprve
defaultne v chrootu). Pokud mam v hosts zaneseny host, ze ktereho
na tento postfix pujde spojeni, je vse v poradku. Pokud tam neni,
ve /var/log/mail/info se objevi connect from unknown[xxx.xxx.xxx.xxx]
(misto xxx samozrejme IP), a nedojde k prekladu na jmeno. Pokud tedy
toto vyzaduji (a ja to vyzaduji) je tento host rejectnut.
Pritom stroj ze ktereho spojeni prichazi (a vsechny testovane) maji
DNS zaznamy zarucene korektni a jdou na tomto systemu bez problemu
resolvovat. Prvni NS v poradi (a je spravne zanesen v resolv.conf)
bezi na tomto samem stroji. Dle jeho logu se postfix vubec nepokusi
o preklad dane IP na jmeno. IMHO by k tomu mel pouzit knihovnu
resolveru. Obsah adresare /var/spool/postfix/lib je nasledujici:

libdb-3.3.so            libnss_files-2.2.5.so   libnss_nisplus-2.2.5.so
libnss_compat-2.2.5.so  libnss_hesiod-2.2.5.so  libresolv-2.2.5.so
libnss_dns-2.2.5.so     libnss_nis-2.2.5.so

knihovny maji po instalaci prava 755 coz mi prijde zbytecne.

Ve /var/spool/postfix/etc je:

host.conf  hosts  localtime  resolv.conf  services

na zkousku jsem pridal jeste nsswitch.conf, nepomohlo.
Problem s pravy by nikde byt nemel, snad. Nastaveni DNS vsech
zucastnenych stroju je korektni a na stroji kde postfix bezi
jde vse bez problemu resolvovat.

Privitam kazdy napad ci zkusenost. Postfix pouzivam nejaky ten rok,
ale poprve v chrootu. Chodi to / dela to totez nekomu s MDK 9.0?

Predem dekuji za pripadnou pomoc.

S pozdravem,
Pavel Dvorak