Zmena IP adresy bez wokynek

Zdenek Mazanec Zdenek.Mazanec na contactel.cz
Úterý Říjen 1 08:24:11 CEST 2002

> Omlouvam se za zacatecnickou otazku, ale jak / kde zmenim IP adresy u
stroje
> se dvema sitovkama, kde nejsou Xwindows? Ja byl vsechno zvykly delat ve
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth*

> Je nejake nebezpeci, kdyz budu
> mit na firewallu naisntalovane napr. KDE? Predpokladam, ze temer vubec
> nepobezi, jen ve vyjimecnych pripadech, kdy bude treba neco nastavit.
Celkem
> je mi jasne, ze skalnim Linuxakum se to libit nebude. Jde mi spis o vecne
> "PROTI".

Instalace KDE predpoklada instalaci X-Window; oboji obsahuje suid binarky,
ktere _vzdy_ zvysuji riziko kompromitace systemu. Mam temte tuseni, ze tam
KDE chcete JEN kvuli tomu, abyste to mohl nastavovat v grafickem prostredi a
nemusel prochazet konfiguraci v textovem rezimu. V pripade firewallu to
opravdu neni zdravy pristup k veci.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz