KPilot nechytá Clié na USB portu

Oak Oak.brno na seznam.cz
Úterý Říjen 1 16:34:05 CEST 2002

Dobrý den,

podle návodu KPilotu jsem připravil propojení mého Clié s tučňákem
následovně:

 1.) Nainstaloval jsem KPilota a potřebné související balíčky
 2.) Provedl změny v nastavení KPilota: V dialogu "Configure Kpilot"
na záložce "General" ve skupině "Device Options" jsem zapsal do
políčka "Pilot Device" zařízení "/dev/pilot".
Další podstatnou volbou je propojení, kde jsem kromě volby "Serial"
vyzkoušel všechny ostatní*): USB-old, USB-devfs, USB-m505.
 2.) Zařízení /dev/pilot neexistovalo, proto jsem ho vytvořil
příkazem podle nápovědy KPilota:
   # ln -s /dev/usb/ttyUSB1 /dev/pilot
s tím, že jsem zařízení /dev/ttyX nahradil  zařízením
/dev/usb/ttyUSB1, o němž jsem si ověřil  že existuje, stejně jako
ttyUSB0.
 3.) Zkoušel jsem spojení spuštěním KPilota a aktivací HotSyncu, poté
stisknutím tlačítka HotSyncu v Clié.

Výsledkem je, že KPilot je aktivní a čeká na spojení s Clié a Clié je
aktivní a čeká na spojení s KPilotem, ale ke spojení nedochází a po
zhruba půlminutě Clié ohlásí neúspěšnost pokusu o spojení.

*) Tady je možná kámen úrazu - správně by asi měla být volba
"USB-devfs", ale podle výstupu z příkazu #dmesg by odkaz na zařízení
měl mít tvar "usb/tts/1", případně "usb/tts/0", avšak nevím, jak a
kde mu tento tvar nabídnout.
Z téhož zdroje jsem také pochopil, že 0 se používá pro řízení procesu
propojení, zatímco 1 používá HotSync pro přenos dat. Zkoušel jsem
vždy obě zařízení, ale která je správná?

Clié se velmi pěkně hlásí na USB portu (výstup příkazu #dmesg po
aktivaci HotSyncu v Clié) :

   hub.c: USB new device connect on bus3/1, assigned device number 2
   usb.c: USB device 2 (vend/prod 0x54c/0x66) is not claimed by any
active driver.
   usb.c: registered new driver serial
   usbserial.c: USB Serial support registered for Generic
   usbserial.c: USB Serial Driver core v1.4
   usbserial.c: USB Serial support registered for Handspring Visor
   usbserial.c: USB Serial support registered for Palm 4.0
   usbserial.c: USB Serial support registered for Sony Clié 3.5
   usbserial.c: USB Serial support registered for Sony Clié 4.0
   usbserial.c: Sony Clié 4.0 converter detected
   visor.c: Sony Clié 4.0: Number of ports: 2
   visor.c: Sony Clié 4.0: port 1, is for Generic use and is bound to
ttyUSB0
   visor.c: Sony Clié 4.0: port 2, is for HotSync use and is bound to
ttyUSB1
   usb-uhci.c: interrupt, status 2, frame# 2027
   usbserial.c: Sony Clié 4.0 converter now attached to ttyUSB0 (or
usb/tts/0 for devfs)
   usbserial.c: Sony Clié 4.0 converter now attached to ttyUSB1 (or
usb/tts/1 for devfs)
   visor.c: USB HandSpring Visor, Palm m50x, Sony Clié driver v1.5
   usb-uhci.c: interrupt, status 3, frame# 700
   usb.c: USB disconnect on device 2
   usbserial.c: Sony Clié 4.0 converter now disconnected from ttyUSB0
   usbserial.c: Sony Clié 4.0 converter now disconnected from ttyUSB1
   hub.c: USB new device connect on bus3/1, assigned device number 3
[...]
   usb-uhci.c: interrupt, status 2, frame# 657
   usbserial.c: Sony Clié 4.0 converter now attached to ttyUSB0 (or
usb/tts/0 for devfs)
   usbserial.c: Sony Clié 4.0 converter now attached to ttyUSB1 (or
usb/tts/1 for devfs)

Mimochodem, zkoušel jsem Clié připojit jak na USB porty na bracketu,
tak i na USBčka na case.

Díky za případné rady,

Oak

Reklama: