WinXP dual boot?

Matej Cepl cepl na surfbest.net
Středa Říjen 2 20:32:35 CEST 2002

Dobrý den,

moje žena si pořídila nový Dell Inspiron a jako operační systém
tam má nainstalovány WinXP Home edition. Po setkání s novým
Wordem XP se už (snad? :-) definitivně rozhodla, že se chce začít
učit psát s něčím použitelnějším a po kratší debatě jsme se
rozhodli, že ji pořídíme dual-boot s Debianem a aby mohla
používat LyX (já vím, že existuje LyX pod Windows, ale připadlo
mi, že instalace Debianu z CDčka je zhruba podobná instalaci
X-Window z cygwinu; navíc to vypadá jako mnohem perspektivnější
řešení do budoucna).

Problém je, že já jsem se nikdy s Windows XP nesetkal a trochu se
bojím, abych na nich něco nepolámal. Konkrétně mám tyto otázky:

1) Je možné smrskávat diskové oddíly (jak se řeknou správně česky
	partitions?) s WinXP pomocí fips?

2) Vím, že linux stále ještě neumí bezpečně rw přístup na NTFS
	oddíly (to není katastrofální -- prostě bude mít přístup ro
	a přenášet bude buď pomocí diskety nebo pomocí sítě na druhý
	počítač a zpátky). Je možné WinXP nějak přepnout do FAT bez
	nutnosti reinstalace?

3) WinXP mají tu pošahanou registraci. Když jim smrsknu disk
	nebudou se na mě zlobit (přeregistrování by nevadilo, ale aby
	se mi nezhroutily)?

Děkuji za odpověď,

Matěj

--
Matej Cepl, matej na ceplovi.cz
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488