2 stejne disky seagate, jiny pocet clusteru

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 3 14:24:44 CEST 2002

Mam dva identicke disky Seagate 80G (jeden uplne novy a druhy rok stary).
Nejdriv mi to taky hlasilo jinou geometrii, pak jsem se nastval, nastavil
v biosu, at pouziva LBA, na kazdy jsem udelal dd if=/dev/zero of=/dev/hd?
(jen nachvilku), pote fdisk a uz je to stejne.

Zajimave je, ze maji jiny firmware a projevuje se to tim, ze s hdparm -i
ten s tim NOVEJSIM nezobrazi udma3,4,5 mody (pritom podle rychlosti je
zjevne, ze jede v udma5).

-- Honza Houstek