xclipboard load file

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Neděle Říjen 6 20:21:04 CEST 2002

d> Dobry den,
Ahoj,
   bude to trochu delsi.

d> Rad bych se zeptal na nejakou "sympatickou" distribuci Linuxu. (slysel
d> jsem, ze treba RH ma trochu nestandardni strukturu adresaru, napr..)
d> Zkratka naco, co ma hodne lidi, velkou podporu apod. ted jsem narazil
d> (na stránkách suse) na www.unitedlinux.com (nevim co to je, ještě jsem
d> to nezkoumal)

Pro mne je sympaticka linuxova distribuce takova se kterou umim, a
ktera je dobre podporovana. Dobre podporovanych distribuci je dle meho
nazoru hodne (Suse, RedHat, Mandrake, Debian, ...) a zalezi jenom
na tom co si zvolite. Vetsinou se distribuce dost podobaji, lisi se
hlavne poctem CD a prilozenymi programy. Rozhodne to neznamena ze kdyz
si zvolite RedHat, tak nebudete vubec rozumet Debianu.

Osobne pouzivam RedHat, ale kdybych si sedl k Suse, tak by to pro mne
uplne spanelska vesnice nebyla. Rozdily jsou, ale neni to nic
hrozneho.  Mimochodem taky neni k zahozeni pravidelny automaticky
update, coz treba RedHat a nekteri dalsi umi.

K adresarove strukture - nevim co myslite pojmem "nestandardni," ja
jsem se se zadnym problemem nesetkal. Existuji jakasi pravidla pro
umistovani do jednotlivych adresaru (/usr /var /bin atd.), ale jsou to
pravidla subjektivni, a je jenom na distributorovi (resp. na tom kdo
kompiluje dany program). Jeden muze databazi nacpat treba do /usr/db,
druhy do /var/db/ a podobne. Samozrejme ze kdyby mi nekdo databaze
cpal do /etc tak bych se asi divil, ale s tim jsem se zatim nesetkal.
Pokud vam umisteni nevyhovuje, muzete si ten balicek sam prelozit, a
nacpat si ho treba do /databaze.

K UnitedLinuxu - to neni distribuce urcena pro koncove uzivatele, ale
snaha vytvorit jednotny zaklad, aby lide mohli napsat jenom jednu
verzi aplikace pro vsechny distribuce, a ne specialne verzi pro
RedHat, Suse, Debian, Slackware atd. Navic to zatim neni stable verze.

d> Pak jsem se chtel zeptat, jak nainstalovat 2x win98, 1x (nebo 2x) linux
d> a 1x windows XP (co instalovat nejdriv. Napriklad ted jsem prisel na to,
d> ze fdisk mi udela na mem 80gb disku jen max 10gb disk najednou (v NTFS
d> jsem mel jeden velky 80gb prostor, tak jsem s tim problem nemel)

d> Dale kolik systemu takto mohu nainstalovat (dalsi XP, win3.11 apod)

Nevim kolik systemu si takto muzete nainstalovat, vzdy jsem mel
nainstalovane maximalne dva (Linux a jeden z Win95, Win98 a Win2000),
ale myslim ze pokud date kazdy na samostatny disk, tak by s tim
problemy byt nemely.

Myslim ze starsi Windows (pred 2000) se umely bez problemu
nainstalovat jenom na primary partisnu, coz by pro vas mohl byt jisty
problem. Ale nevim, nikdy jsem to jinam davat nemusel. Take mi neni
jasne proc chcete nainstalovat dvakrat Win98...

Co se velikosti disku tyka, tak o omezeni 10 GB v Linuxu nevim. Nejaky
limit na velikost disku samozrejme existuje, ale myslim ze tak malo to
rozhodne neni. A zcela jiste to bude nejak souviset s velikosti bloku,
coz vy jste neuvedl.

d> Třeba:
d> 5gb  Win 98
d> 5gb  win 98
d> 7gb  linux
d> 1gb  win 3.11
d> 5gb  win xp
d> zbytek win nt nebo 2000 (strih videa, grab apod)

d> pravdepodobne neco (win 3.11) dam na jiny disk (mam ještě 4gb disk),
d> zbytek bych chtel mit ale na tom 80gb

Tomas