Mereni casu v microsekundach

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Říjen 8 09:16:24 CEST 2002

Pavel Kankovsky wrote:

> Pokud nekdo zmeni casovou zonu, tak se nestane nic -- dokonce i kdyby
> doslo ke zmene primo v tom programu (viz tzset(3)), protoze gettimeofday()
> neprovadi prepocitavani do lokalni casove zony.

Aaa pravda, udaj o zone je vlastne ignorovan a je vracen jen "pseudo
cas"
od 1.1.70.

> Kdyz nekdo zmeni systemove hodiny, tak bude vskutku vysledek urcen podle
> principu Garbage In, Garbage Out.

Takovy NTP demonek a spol je idealni partner k temto taskaricim. Mam
s nim bohate "pratelske" vztahy. :-)

Puvodnimu tazateli se da jen doporucit, ze pokud chce to mereni
mit jen trochu presne a ma to mit prakticky smysl, tak bude
muset pouzit nejaky HW citac. At uz samostatnou kartu nebo
by mozna sel vyuzit nejaky citac onboard v 8253 a spol.
A rozhodne si nedelat iluze o presnosti techto normalnich
citacu. Chyba 50 us na 1 s je celkem bezna (aspon takto mi
zrovna vyvchazi prumerna chyba z 16 ks procesorovych karet
IEI Rocky-3705EV).

	Majkl