Mereni casu v microsekundach

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Říjen 8 10:52:18 CEST 2002

On Tue, 8 Oct 2002, Jaroslav GRATZ wrote:

> Na Pentiich mate 64-bitovy registr, ktery se inkrementuje po
> kazdem taktu procesoru.
> http://www.cs.wm.edu/~kearns/001lab.d/rdtsc.html

Problem je, ze pokud se "to venku" meni prilis rychle, a navic se kernel
rozhodne, ze ten proces, ktery to meri, preplanovanim na nejakou dobu
ulozi k ledu, tak namerene hodnoty asi nebudou prilis verohodne a
odpovidajici realite.

Jednim z moznych reseni muze byt napsat si jaderny modul, ktery zmereni
provede bez preplanovani, a tedy presneji, nez userspace program, u
ktereho nelze preempci vyloucit.

--
JiKos.