dev/dsp nelze otevrit -zvukova karta fm801

Antala Mario Mario.Antala na swh.sk
Úterý Říjen 8 14:49:49 CEST 2002

zdravim,

mal som podobny problem, ked som sa hral s msec. prestala mi ist zvukovka
a aj ine veci (video a par programov). predtym isla v pohode.
puovodna security level bola 4. users vytvoreni pocas instalacie nemali
ziaden problem. zmenil som sec.lev. cez msec na tri, vyskusal par
experimentov
(len hranie sa s bashom (a so sietou) a nie ako root!)
potom som zvysil sec.lev. na 4. samozrejme hned prestala fungovat zvukovka a

video (/dev/dsp) a este nieco (ale uz nepamaetam co).

nepomohlo mi ani opaetovne znizenie security level na nizsiu uroven.
vsetky prava pre /dev/dsp boli v poriadku.
vlastne bolo vsetko ako predtym, akurat, ze par veci prestalo
fungovat.

nemal som moc casu sa s tym hrat, takze to nakoniec skoncilo tak, ze som
znizil sec. level na tri, vytvoril noveho usera a z jeho konta uz islo
vsetko
v pohode. zaujimave je, ze z toho problemoveho konta to stale nejde
ani v sec. levele 3. pricom obaja useri su taki isty!!! (okrem username,
home dir a psw;-)

nevie niekto poradit, co vlastne msec vsetko nastavujue (umask, prava,
skupiny ...???)?

diik
goro

p.s.: este som si spomenul, ze ked sa ten problemovy user pokusal prehravat
zvuk, vypisalo
to, ze nema prava na /dev/dsp (blbost) a ze v /tmp ma nejake files, ktore su
pod jeho uid,
ale tiez nema na ne prava (?!) napriek tomu, ze v lilo mam nastavane mazanie
/tmp po kazdom
reboote a pocitac som po zmene security aj restartoval.