niečo medzi pppd a internetovou aplikáciu

Středa Říjen 9 22:22:44 CEST 2002

On Wed, 9 Oct 2002, Ing. Valašik Juraj wrote:

> 	Na druhý deň som sa chcel znovu pripojiť cez kppp a zopakovalo
> sa znovu to isté. T.j. kppp tvrdí že som pripojený, modem podľa
> indikátorov tiež, ale aplikácie konqueror a mozila sa nevedia pripojiť
> - po zadaní adresy sa nedeje s modemom nič. [...]

Testovat funkcnost spojeni do Internetu pomoci browseru je jako cist
noviny pomoci bryli, ktere maji o 5 dioptrii vic, nez by mely byt -- papir
sice jeste rozeznate od pozadi, ale co je na nem napsano, to zjistite uz
jen velice obtizne.

1. Bezi pppd? (viz ps)
2. Napsalo pppd do logu, ze se uspesne spojilo? (viz /var/log/*)
3. Je nahozene rozhrani pppN? (viz ifconfig pripadne ifconfig -a)
4. Je spravne nastavene routovani? (viz route -n resp. netstat -rn
   resp. ip rule list a ip route list)
5. Chodi pakety? (ping -n resp. traceroute -n na znamou IP adresu
   (ne jmeno!))
6. Je dobre nastaveny nameserver? (viz /etc/resolv.conf)
7. Funguje DNS? (host na zname jmeno)

--Pavel Kankovsky aka Peak
"Welcome to the Czech Republic. Bring your own lifeboats."