IPTABLES -- skript

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Říjen 10 00:47:20 CEST 2002

On Tue, Oct 08, 2002 at 11:16:44PM +0200, Peter Surda wrote:
> Nechapem, naco mate skripty, ked mame iptables-save a iptables-restore.

Jedna možná odpověď, která tu zatím nezazněla (nebo jsem ji přehlédl):
při použití skriptu můžu zadat většinu podstatných nastavení (přiřazení
rozhraní, IP adres, rozsahů atd.) nastrkat do proměnných a při změně
stačí změnit úvod, nemusím prohledávat celý skript.

Další výhodou je, že mám-li větší množství podobných pravidel nebo
skupin pravidel, můžu si na to napsat funkci, kterou zavolám postupně
s jednotlivými parametry, případně přeparsovat externí tabulku.

Tohle všechno se samozřejmě dá řešit i v případě konfigurace přes
iptables-restore, ale u skriptu je to o něco jednodušší.

                                                       Michal Kubeček