sed c \ text ?

Čtvrtek Říjen 10 08:17:42 CEST 2002

Petr Stehlik píše:
> jo taaak, to zpetne lomitko je tam schvalne proto, abych mel novy radek
> a mohl v klidu napsat jakykoliv text a sed vedel, ze ten dalsi radek je
> proste ta nahrada. Jo, to je celkem logicke. Bohuzel to nefunguje (viz
> na konci mailu):
>
> $ echo -e "a\nb\nc\nd\ne" | sed -e "/b/,/c/c\
> timto"
> sed: -e expression #1, char 9: Extra characters after command

> diky za ten link, je to prvni zdroj informaci o sedu, kde je vyslovene
> priklad pouziti "c\" a zaroven mi jeste rika klicovou vec: "you'll want
> [...]
	Jinými slovy: na příkazovém řádku nemůžete použít uvozovky, ale
apostrofy. Někdy stačí se hlouběji zamyslet nad tím, kdo co interpretuje a
kolikrát se musí metaznaky vyiskejpovat, někdy je lepší prostě pár variant
vyzkoušet, a jedna z nich to bude :-).

$ echo -e "a\nb\nc\nd\ne" | sed -e '/b/,/c/c\
timto'
timto