irattach + /dev/ircomm0 + /dev/ttyS1 (trosku dlhsie)

Antala Mario Mario.Antala na swh.sk
Čtvrtek Říjen 10 09:32:51 CEST 2002

    zdravim,

mam mensi problem s infraportom.

najprv konfiguracia:
notebook Acer TM 527TXV.
Mandrake8.2 original konfiguracia, ziaden rekompilat.
ziaden bugfix ani security update.

1. modprobe irda irtty je OK. modprobe -l irda my vypise vsetky
patricne moduly.
2. v configuracii /etc/sysconfig/irda som opravil /dev/ttyS2 na
/dev/ttyS1
takze demon je teraz OK (aj jeho shutdown)
3. pokial zhodim daemona a spustim rucne irattach /dev/ttyS1 -s
tiez OK
4. pokial killnem irattach a spustim rucne irattach /dev/ttyS1 -s 1
tiez OK
5. ked spustim irdadump najde mi tam zariadenie (mobil SiemensME45)
6. pri pouziti scmxx -i -d /dev/ircomm0 mi najde mobil a vypise info,
ale
az na DRUHY krat

takze som zistil, ze:
1. pri pokuse scmxx -i -d /dev/ttyS1 nenajde nic hoci nedavno (2
tyzdne dozadu)
som mohol pristupit ku zariadeniu aj cez tento port (tam vzdy mapujem
irport)
ake ovpyvnujuce zmeny som odvtedy spuosobil neviem odhadnut
2. po spusteni irda daemona, al. manualnom spusteni irattach mi ls
/dev/ir*
nevypise nic!!! proste tam tie zariadenia ircomm* nie su!.
3. pokial pouzijem mknod s prislusnymi parametrami (mam aj patricne
upravene
/etc/modules.conf), tak mi vypise, ze /dev/ircomm0 uz existuje a fakt
tam uz potom
su vsetky ircomm* linky. (ircomm0 az ircomm32? (priblizne))
4. to iste sa stane ked sa pokusim fyzicky pouzit /dev/ircomm0. bud
cez
napr.: echo ATZ > /dev/ircomm0 alebo cez scmxx. pri pouziti cez scmxx
to ale najprv
padne na timeout a na druhy krat to je uz ok.

otazky:

1. preco /dev nevidim linky ircommXX pokial existuju (muozem
pouzivat, aj ked
ls /dev/ir* nic nenajde), resp. preco sa vytvoria az po fyzickom
pouziti portu?

2. preco sa vytvoria porty /dev/ircomm0 az /dev/ircomm31 (alebo 32),
ked podla
dokumentacie by sa mali vytvorit nasledovne:
/dev/ircomm0
/dev/ircomm1
/dev/irlpt0
/dev/irlpt1 (alebo tak nejak)

3. preco nemuozem pristupovat k zariadeniu cez /dev/ttyS1 ked tam je
ten IRport pripojeny,
ale iba cez /dev/ircommX
kedysi to fungovalo :-(

4. ako sa da nastavit rychlost ir (prip. akehokolvek (comm, lpt
etc.)) portu.
neberuc do uvahy jednotku v irattach /dev/ttyS1 -s 1.

5. este som si spomenul, k mobilu muozem pristupovat cez lubovolny
/dev/ircommXX port.
to mi trosku nesedi. mal by to byt iba jeden z nich, ci nie?

please: nekamenujte ma za nepresnosti prip. za zle nazvoslovie al.
neodbornost.
skuste ma taktne poucit, ja sa rad poucim  ;-)))) vdaka

 prajem pekny den

  goro