Bezpecnostni rozdeleni segmentu ?

Zdenek Kaminski xkaminsk na fi.muni.cz
Sobota Říjen 12 02:59:33 CEST 2002

Dobry den,

On Fri, 11 Oct 2002, Turoň Ivo Ing. wrote:

> Zajimalo by mne jestli uz nekdo zkousel mit dva segmenty site ( u mne
> konkretne dve VLAN site ) , ktere by byly ve stejnem segmentu cislovani IP
> a.b.c.d. Urcite neni problem vytvorit jednotny plan tak aby se v obou sitich

Ano zkousel. Mel jsem mimo jine dve sitkovky, obe mely stejnou IP adresu i
masku a v te jedne "siti" jsem mel jen par stroju a na ne jsem omezoval
pristup. Pouzil jsem takovy postup, kdy jsem mel nastavenou routovani one
site do sitovky s "vetsim poctem komplu" a staticky nastavene routovani
onech par komplu do druhe sitkovy a samozrejme jsem nezapomel na proxy
arp.

No a v iptables pak jen omezoval pristup v pravidlech forward...

Ale bylo to davno a potreboval jsem to udelat rychle a nebyl cas na
zkoumani moznych reseni a protoze jsem byl zacatecnik, tak ani nevim,
jestli to je to nejelegantnejsi. A protoze jsem to uz nikdy nepotreboval,
tak jsem nad tim nebadal ani dale.

Ale mozna to pujde elegantneji vyresit pres bridging ci jak se to
jmenuje :)

No a pokud nepozadujete striktne to, ze to musi byt dva segmenty, tak
si ten Vas stavajici rozdelte...

Hezky den.

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/