Nastaveni prav na disk

OldFrog oldfrog na volny.cz
Sobota Říjen 12 14:47:17 CEST 2002

>   Zdravicko,
>potreboval bych poradit. Nainstaloval jsem si RH 8.0 a chtel jsem si
>pripojit windowsovej disk. Tak jsem napsal do /etc/fstab :
>/dev/hdb8 /H vfat defaults
>a pod rootem mi to funguje (cteni,zapis) krasne. Ale potreboval bych
>nastavit rw pro uzivatele. Kdyz ale pod rootem zkusim neco ve stylu:
>chmod a+w H
>tak to napise neco jako ze operace neni povolena. U obycejnych adresaru to

Windows FAT neumi prava - tedy je nelze ani zmenit. Prava se v tomto
pripade daji nastavit pri pripojovani oddilu. Ke slovu "defaults" v fstab
pridate dalsi volby, oddelene carkou bez mezery. Priklad:

/dev/hdb8 /H vfat defaults,auto,user,iocharset=iso8859-2

Volbu "iocharset" doporucuji, protoze jinak se Vam nezobrazi na win disku
cestina. Odpovidajici volbu pro prava na fat zjistite z manualove stranky

# man mount

stisknete / vepiste bez uvozovek "Mount options for fat" a stisknete ENTER,
vyhleda se zadany text. Zjistite, jake volby muzete pro fat pouzit.

Zaverem - asi bych pouzil tento vstup do fstab:

/dev/hdb8 /H vfat defaults,auto,user,iocharset=iso8859-2,umask=000

Parametr "user" nastavi, ze budou FAT oddil moci pripojovat/odpojovat
i obycejni uzivatele. Pokud to neni to, co chcete, vynechejte jej.

S pozdravem
OldFrog.