RedHat vs SuSE

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pondělí Říjen 14 08:15:11 CEST 2002

> V oblasti pouzivani Linux jsem zacatecnik a vyhody teto platformy jsem
> objevil teprve nedavno. Protoze v tomhle stadiu se musim spolehnout na
> dostupne distribuce (nemam zadne skusenosti se sestavovanim
> jadra), chctel
> jsem se vas zeptat, kterou linuxovou
> distribuci pouzivate vy.

No taky zalezi, kam chcete smerovat svou karieru. Pokud Linux zustane jen
vasim konickem, tak je to celkem jedno. Pokud planujete stat se adminem v
nejake ceske firme, tak co se naucite, to si prosadite, takze je to skoro
taky jedno. Ale pokud budete chtit jednou pracovat s Linuxem u velke
zahranicni firmy, tak tam se v 99% pripadu zuzuje vyber zrovna na Redhat a
Suse. Souvisi to s tim, jak se tyhle firmy snazi certifikovat systemy pro
ruzne databaze ci IS. Nikoho nezajima, ze to jde, pokud na to neni papir.
:-) U nas (ON Semiconductor) bylo rozhodnuto pouzivat Suse, protoze Redhat v
poslednich verzich ma certifikaci pouze pro Oracle verze 9, ale ne 8. Coz
Suse ma. Nikoho celkem nezajima, ze instalace Oracle 8 na Redhat je
jednoducha a funguje. Neni oficialni podpora a basta.

TNX