Je novy notebook pro Linux rizikem?

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Pondělí Říjen 14 13:15:55 CEST 2002

Zdravím všechny,
čeká mě investice do notebooku (asi Acer nebo Compaq) a rád bych se zeptal
na zkušenosti s provozováním *nových* notebooků s Linuxem (asi budu vybírat
mezi SuSE 8.0 nebo MDK 9.0).

- využiji s Linuxem Pentium 4m SpeedStep pro šetření baterií, nebo se to
realizuje na úrovni hardwaru?
- využiji s Linuxem USB 2.0? využiji s Linuxem interní Lucent Win modem?
- využiji s Linuxem dodatečné klávesy pro rychlé spouštění aplikací?
- využiji s Linuxem ATI Mobility Radeon 7500? využiji s Linuxem LCD dispej 1400x1000?
- co česká klávesnice na notebookové klávesnici se 102 klávesami?
- využiji s Linuxem DVD/CD-RW? Dá se to využít jako emulace SCSI? Pojede to
s cdrecord a spol.?
- využiji s Linuxem APM 1.2, ACPI 2.0, suspend to RAM a podporu hybernace (uložení na
disk), která je zajištěna BIOSem?

Předem díky za vaše zkušenosti. Mám s tím problémy, protože jen málo
dodavatelů říká, že podporuje Linux. Všechno je to zakleto do spolupráce s
Windows, jinak to prý neběhá optimálně.

Martin K.