Je novy notebook pro Linux rizikem?

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 14 12:50:58 CEST 2002

> - využiji s Linuxem USB 2.0?

Zalezi na tom, co do nej hodlate pripojit. Pokud to je jen obecna otazka,
tak odpoved je ano, pro USB 2.0 podpora je a bude.

> využiji s Linuxem interní Lucent Win modem?

Pry to jde, ale neni to asi prilis standardni vec (hlavne netusim, jak je
to s licencemi apod.)

> - využiji s Linuxem dodatečné klávesy pro rychlé spouštění aplikací?

Ano, ale pravdepodobne si je budete muset sam nakonfigurovat.

> - využiji s Linuxem ATI Mobility Radeon 7500?

Ano.

> využiji s Linuxem LCD dispej 1400x1000?

Ano.

> - co česká klávesnice na notebookové klávesnici se 102 klávesami?

S trochou trpelivosti si chovani klavesnice muzete prizpusobit takrka
libovolne.

> - využiji s Linuxem DVD/CD-RW

Ano. Povesi se na nej ide-scsi a pak k nemu pristupujete jako k obycejnemu
SCSI CD-ROM a SCSI vypalovacce, tj. lze prehravat hudebni cd, mountovat
datova CD a DVD, prehravat DVD a vypalovat CD (pres cdrecord, pripadne
nejakou jeho nadstavbu).

> - využiji s Linuxem APM 1.2, ACPI 2.0, suspend to RAM a podporu
> hybernace (uložení na disk), která je zajištěna BIOSem?

Tohle nevim, ale docela by me to zajimalo. Kazdopadne Pavel Machek tusim
kdysi (spolu)psal nejakou podporu suspend to disk, ktera snad nebyla vubec
zavisla na HW.

> Předem díky za vaše zkušenosti. Mám s tím problémy, protože jen málo
> dodavatelů říká, že podporuje Linux. Všechno je to zakleto do spolupráce
> s Windows, jinak to prý neběhá optimálně.

No, zalezi hlavne na tom, co od toho notebooku ocekavate. Ja osobne mam k
dispozici taky relativne novy notebook s linuxem a jsem velmi spokojeny.

-- Honza Houstek