Jak se pripojit pomoci SSH na pocitac schovany na firewallem?

Kocourek Lukas kocour na evropa2.cz
Pondělí Říjen 14 15:02:38 CEST 2002

> rád bych se zeptal zda někdo neví jak se připojit na počítač
> pomocí SSH, který je schovaný za firewallem. Nástin konfigurace sítě:
> - v lokální síti používáme IP adresy C  třídy
> - na internet přistupujeme pomocí brány (IP adresa B třídy)
> kde je nainstalovaný firewall
> - na serveru (bráně) mám přesměrovaný port č. 8014 na své PC
> jinak jsou
> všechny ostatní porty na serveru zavřené.

mate 2 moznosti...

1. nastavte si sshd tak aby poslouchal na tom portu 8014 misto standartniho
22.. to udelate v /etc/ssh/sshd_config

2. presvecte spravce toho firewallu aby prichozi packety na port 8014
smeroval na vas port 22.. treba takto:
/sbin/iptables -t nat -A PREROUTING -p TCP --dport 8014 -j DNAT --to
vase_ip:22

v obou pripadech musite mit zajisteno aby odchozi packety, ktere maji
priznak ESTABLISHED od vas prosly firewallem ven

kocour

PS. ted me napada jeste 3 moznost a sice ze si presmetujete na svem PC
packety prichazejici na 8014 na port 22, ale to uz se mi zda lehce kostrbate
reseni ;-)