ipsec pres GPRS

Petr Vejsada daemon na nospam.exe
Pondělí Říjen 14 13:50:02 CEST 2002

Hello AB!

Monday October 14 2002 13:37, you wrote to me:

 A> No ja bych videl problem v tom, ze tam spis nebude povoleny ESP
 A> nebo
 A> AH protokol jako takovy, takze to nejakym fixlovanim s flagy asi
 A> neklapne. Nicmene treba Cisco VPN client (mel by byt i pro linux)

Je pravda, ze to nemohu vyloucit (Eurotel poskytuje sluzbu VPN za
penize), nicmene ESP pakety z mobilni stanice na security gateway
dorazi, obracene uz ne (stejne jako vsechny ostatni pakety se SYN
flagem a bez FIN flagu, ktere navazuji nove spojeni). Neni mi presne
jasne, jak je to s temi ESP pakety, tcpdump vypisuje jen ze ESP paket,
SPI= a sequence=; zadne flagy. Domnivam se, ze i ESP pakety maji flagy
jako SYN,ACK,FIN a ze kazdy ESP paket se tvari jako nove spojeni
(SYN=1,FIN=0), pak by tedy mohlo stacit toto zmenit a pres firewal by
to mohlo prolezt. Na obou stranach je Freeswan 1.97. Nicmene stejne
nevim jak to udelat, takze pokud se nenajde dobra duse ktera by me k
tomu navedla, asi zustanu u ssh a pri potrebe tunelu holt vytocim
spojeni jako dialupem.

 A> proti Cisco VPN concentratoru umi tunelovat ipsec skrz UDP, coz asi
 A> ale neni lacine reseni.

Petr /daemon(zavinac)svoboda(tecka)cz/