Pak otazek o routeru

Úterý Říjen 15 07:44:02 CEST 2002

Dňa 15. okt 2002 o 07:30, Jakub Maa01 Jirků napísal(a):

> 1) Bude celeron 300, 64 mb ram stihat natovat 2mbit linku pro 150
> pocitacu?

co sa tyka rychlosti routovania, tak v zasade pocitac s procesorom i486
dokaze odroutovat (iba, nie filtrovat ani natovat) takmer cely 10mbit,
mierne problemy nastavaju ak su pouzite isa sietove karty. v pripade
spomenutej zostavy by problem s rychlostou nemal byt, otazne je, ako sa
bude chovat pri trackovani spojeni a aka bude ich rychlost. v principe
si ale myslim, ze by to nemalo byt viditelne spomalovanie..

> 2) Ma smysl pouzivat nejakou zvlastni distribuci (nejakou disketovou,
> etc), kdyz tam budou jenom jednoducha pravidla a ten stroj ma 3 gb
> disk?

preco uvazujes o disketovej distribucii ked mas v masine disk? ak ma byt
router a zrejme aj firewall prijemny na spravovanie asi pouzit daku
distribuciu na disk a nie disketovu..

> 3) Jak moc velky narust vykonu prinese dns cache?

taky, ako vela dns dotazov sa bude opakovat.. v zasade uspora kapacity
nie je takmer ziadna.. radovo mozno do 10kbit/s

> 4) Hrozne rad bych poslouchal radio ;), je potreba nejake zvlastni
> nastaveni pro routovani multicastu?

hlavne mat zapnutu podporu multicastu a podporu v jadre, najlepsie ak by
uz provider na backbone podporoval multicast, co ak aj niekto iny na
sieti bude chciet hrozne rad pocuvat radio?;)

> 5) Ma smysl nejak upravovat jadro (treba grsecurity), kdyz tam pobezi
> jenom dns cache (nejspis djb) a ssh a to jenom z vnitrni site?

kazda prevencia ma zmysel, pokial ju clovek nevnima ako abolutnu
ochranu..

--
Linux 2.4.19-16mdk
Mandrake Linux release 9.1 (Cooker) for i586