Upgrade PC - motherboard, disk

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Říjen 15 08:06:06 CEST 2002

> A jak ma AMD vyreseno prehrivani. Pokud vim, Intel se pri prehrati
> (nefunkcni vetrani) maximalne tak kouse, zato AMD se spali a je konec.

Mluvite asi o tech videich, ktere zverejnil server Toms Hardware. K tomu mam
nekolik pripominek. V te dobe neexistovaly jeste slusne boardy, ktere by
hlidaly teplotu. Dneska to umi minimalne Soltek a Asus. Mam prakticke
zkusenosti s Asusem a velice dobre. V biosu lze nastavit maximalni teplotu
procesoru a pokud dojde k prehrati, tak se PC vypne. Dalsi vec je, ze ty
testy byly delany tak, ze byl sundan cely chladic i s pasivni casti. To se v
praxi IMHO nikdy nestane. Mam zkusenosti, ze se mi zadrel vetrak a chladilo
to jen pasivne. Procesor to prezil. Dalsi veci je, ze ty testy byly delany
na Windows. V mem pripade, kdy se zadrel vetrak na procesoru, to skoncilo
nekolikrat s Kernel panic, a procesor zase trochu vychladl. A to mi trvalo
docela dlouho, nez jsem pochopil, ze se nejedna o chybu radice, na kterem to
padlo, takze jsem ten stroj zase pustil a on za nejakou dobu zase padl. Ten
procesor (Athlon 1Ghz) prezil 109 °C. Funguje dodnes a splehlive.
A jeste jedna vec z praxe. Pracoval jsem ve strojirne a nekolik pocitacu
bylo na dilne, kde v lete bylo 40 - 50 stupnu. Tady neslo Intel vubec
pouzit, protoze nebylo kam odvadet teplo. Intel totiz ma nizsi pracovni
teplotu, coz je vyborne u notebooku nebo PC v kancelarich a doma (protoze
zbytecne netopi) ale tady to byl jeho konec. AMD sice hreji vic, ale maji i
vyssi pracovni teplotu, takze mely nejakych 75 stupnu, ale jely spolehlive
dal.

TNX