Upgrade PC - motherboard, disk

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Úterý Říjen 15 08:31:03 CEST 2002

> No ja nechci Athlona, protoze chci tichy pocitac. A Athlona
> je treba hodne
> chladit, jak jsem aspon slysel.

Tohle bude trosku OT LINUX a delsi.
Neni to zcela presne. Nejvetsi "hukot" vam udela asi vetrak na zdroji, ktery
se jak u Intelu tak u AMD nelisi. Pokud potrebujete skutecne tichy pocitac,
tak si vystacite s VIA C3, kde to uchladite vesmes vsechno pasivne. Na
Invexu byl vzorek, tusim, ze se o nem psalo i na ZIVE. Pokud se nebojite
zozsroubovat skrin, tak muzete provest par akci, ktere vam pomuzou utisit
hluk.
Prvni vec je dobry vyber skrine. Rozhodne bych vam nedoporucil skrin, kde se
meni rychlost ventilatoru na zdroji v zavislosti na zatizeni PC. Resp. ne
takovy, kde to nejde napevno nastavit manualne. Tam casto zbytecne dochazi k
tomu, ze vetrak se rozjede naplne pecky. (Aspon takove jsou moje zkusenosti)
Pak se prodavaji odhlucnene skrine, ktere je dobre koupit.
Me se osvedcilo jeste tohle: koupil jsem zbytky kobercu a ty jsem nalepil na
bocni plechy a horni plech. Zevnitr. Melo to jednu vyhodu, ze se na tom
zachytava prach a staci to jednou za cas otevrit a vysat. Nemate prach na
soucastkach. Ale na druhou stranu, to zhorsuje odvod tepla - v mem pripade o
2 - 3 stupne. Je dobre vybrat tichy vetracek na procesor - resil jsem to
nizkootackovym (3000 ot) s vetsima lopatkama. Disk jsem soupl do aktivniho
chlazeni, na kterem jsem vypnul vetracky, takze ten hlinikovy ramecek chladi
pasivne. Mimo chlazeni to odvadi vibrace, ktere vznikaji pri vetsim zatizeni
disku a rezonuji ve skrini. Kabely jsem svazal a umistil na takove misto,
aby nebranily proudeni vzduchu. Tot vse. Myslim, ze je to jednoduche. Jinak
se doporucuje trosku vypodlozit mista, kde se nejake vybrujici casti
pocitace dotykaji skrine, ktera by mohl rezonovat. Napr. CD-ROM, disky.
Jeste je dobre podivat se na ostatni soucastky. Veskere tyhle akce budou na
prd, kdyz vam bude delat randal vetracek na chipsetu a na graficke karte.
Takze se podivejte a vyberte board, ktery ma pasivni chladic na chipsetu a
kartu, ktera ma taktez pasivni chlazeni. Ja davam prednost Asusu, i kdyz
hodne lidi rika, ze jsou zbytecne drahe. :-)

TNX