antivirus

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Úterý Říjen 15 20:11:00 CEST 2002

Pavel Lisý <pali na tmapy.cz> writes:

> Delsi dobu testuji nekolik antiviru zarazenych v rade za sebou
> (spousteji se pres qmail-scanner). Pripojim par svych postrehu.
>
> Nejak jsem si zvykl na filosofii reseni qmail-scanneru (dale jen QS),
> ktere je asi podobne amavisu, ale site primo na miru qmailu.
>
> QS je perl skript, ktery nahradi qmail-queue. Pres rouru vezme mail,
> ulozi vsechny mime casti (pouziva k parsovani maildrop a tnef utilitky),
> potom muze vyuzit jednoducheho perl scanneru napr. vyrazeni priloh s
> definouvanou priponou, ... potom spousti libovolne mnozstvi dalsich
> [...]

Reseni pres qmail-queue ma jednu nevyhodu a to tu, ze je velmi lehke pak
ten stroj zahltit, protoze qmail-queue se spousti pri kazdem vkladani
emailu do fronty, a muze jich teoreticky simultane bezet hodne moc.
Samozrejme, ze jde skrtit pocet soucasne bezicich procesu antiviru, ale v
tu chvili zase nastavaji timeouty pri smtp spojenich (smtpd nenahlasi OK po
DATA do te doby nez dobehne qmail-queue).  Vim o cem mluvim, byly s tim
docela velke problemy...

O.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6