nahrada za bind

Zdenek Mazanec Zdenek.Mazanec na contactel.cz
Středa Říjen 16 11:07:09 CEST 2002

> [root na gw /root]# dig @excalibur.fonet.cz fonet.cz soa

> ;; ANSWER SECTION:
> fonet.cz.               3600    IN      SOA     excalibur.fonet.cz.
> info.fonet.cz. 2002101501 10800 1800 86400 3600

> [root na gw /root]# dig @merlin.fonet.cz fonet.cz soa
>
> fonet.cz.               3600    IN      SOA     excalibur.fonet.cz.
> info.fonet.cz. 2002101501 10800 1800 86400 3600

> Tak a ted bych rad vedel, ktery z DNS serveru je primarni a ktery
Soude podle radku  fonet.cz.               3600    IN      SOA
excalibur.fonet.cz.
jsou dve moznosti - primar je excalibur.fonet.cz nebo clovek, ktery tu zonu
psal je cunik ;-)

> sekundarni? Copak na CZ.NICu take zadavate primarni DNS, sekundarni DNS
> nebo "ALESPON 2 DNS servery"? Co kdyz tech serveru bude 6? (I takove

Samozrejme, registratorum je sumak ktery je primarni a ktery ne. Jedno to
neni clovekovi, ktery se o ucasnene nameservery stara a musi nejak zajistit,
aby oba (vsechny) davaly stejne odpovedi. V dobe (davne) kdy jsem se o djdns
zajimal znamela tahle vec prenaset zaznamy rsyncem nebo necim podobnym a to
zrovna neni to, co bych na dns chtel mit.
Ted je to mozna uz jinak, to je mozne a nijak se o to nepru. Nicmene
neverim, ze je nekomu ze zucastnenych nejasny rozdil mezi primarnim dns a
"temi ostatnimi".

Zdenek Mazanec