nahrada za bind

mira tempír mira-list-linux na cekit.cz
Středa Říjen 16 14:25:32 CEST 2002

On Wed, 16 Oct 2002 07:59:32 +0200, Zdenek Mazanec wrote:

> Pokud ho chcete nasadit na nejaky svuj maly servrik, tak docela
> pochodite. Pro vetsi servery se imho zrovna moc nehodi,

neznam vase meritka, provozuji tinydns na nekolika serverech, kazdy kolem
15tis. zaznamu, chova se ok
taky pametove naroky mi pripadaji rozumnejsi nez bindu:
tinydns    909  0.0  0.0   152   52 ?        S    Oct06   5:28  /usr/local/bin/tinydns
(netaha vsechny zaznamy do pameti, spoleha na cache operacniho systemu)

> neumi rozeznat
> primarni dns od sekundardniho,

to je nesmysl

> neumi zonove transfery (tedy pokud se v
> posledni dobe nic nezmenilo, o cemz docela pochybuju).

zrejme myslite update zaznamu na "slave" serverech zastaralym
nezabezpecenym protokolem axfr ? to neni podporovano zcela cilene

navic neni na skodu oddelit read-only kod dns serveru od kodu, ktery
updatuje zaznamy, reseni pres rsync mi vyhovuje

> Pokud se vam libi hromada hromada specializovanych procesu typu postfix,
> je to pro vas idealni system. Pokud mate radsi neco monolitickeho, tak
> se vam moc libit nebude.

mno, tinydns je takovy jeden malicky programek, zadnou hromadu procesu
tam nemam

> P.S. Vzdycky kvetu kdyz slysim, ze program ten a ten je na tom s
> bezpecnosti na stiru. Takovato pausalni tvrzeni dost casto prameni z
> neprilis hluboke znalosti veci - pripadne z doslechu.

pripadne z historie, ale klid ... nic vam nenutim

ja zas kvetu z nekterych expertu, kteri maji potrebu vyjadrit se ke kazde
veci, o ktere jen slyseli a sami ji rozumi asi tak, jak jste ukazal vy
zde ...  ale co, kazdy jsme nejaky

m.

--
Mira Tempír