pripojeni na interbase - SOS

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Říjen 17 23:23:05 CEST 2002

On Thu, Oct 17, 2002 at 12:13:50PM +0200, Garalda wrote:
> prosim to opravdu nikdo nevi, nebo jsem tu otazku polozil tak spatne. Ja bych to nutne potreboval rozbehnout...:

Budete se divit, ale občas se stane, že vám někdo neodpoví během pár hodin.
Občas vám nikdo neodpoví i pár dnů. Není to nezdvořilost, já jsem teď třeba
dva dny neměl přístup k Internetu (resp. přístup by byl, ale počítač scházel).

> na Mandrake 8.1 jsem si nainstaloval interbase 4. Primo na tom pocitaci ji bez problemu spustim, ale jakmile se pokusim pripojit z jineho pocitace, tak mne to vyhodi. Bezi tam taky Appache a na ten se bez problemu pres IE dostanu, stejne tak se tam dostanu i pres ftp. Jsem absolutne neznaly v nastavovani sitovych veci, muze mi prosim nekdo poradit kde mam co nastavit? Upravoval jsem soubor etc/hosts a etc/hosts.allow a pridal jsem tam svuj pocitac, ale nema to zadny vliv. Myslim, ze se musim pripojit na port 3050, ale zkousel jsem to i telnetem a server mne vzdycky odmitne. Predpokladam, ze samba na to asi nema vliv. Pokud nekdo vi alespon kde hledat v dokumentaci, tak budu rad. Primo u te interbase jsem nic nenasel.

1. Pokud nemáte nějaký velmi závažný důvod, proč používat Interbase 4, pak
   si raději nainstalujte Firebird 1.0.1 (http://www.ibphoenix.cz) nebo
   aspoň Interbase 6.0.1 (někde u Borlandu).

2. Vytvořte uživatele interbase a skupinu interbase a zajistěte
   jim přístup k /opt/interbase a k adresářům, kde budou databáze.

3. Přidejte do /etc/services (pokud tam ještě není) řádek

gds_db		3050/tcp	# Firebird SQL server

4a. Pokud budete používat Classic Architecture (u IB4 AFAIK jiná není),
    pak do konfigurace xinetd (buď přímo do /etc/xinetd.conf nebo do
    samostatného souboru /etc/xinetd.d/gds_db) přidejte něco jako

service gds_db
{
	socket_type	= stream
	protocol	= tcp
	wait		= no
	user		= interbase
	server		= /opt/interbase/bin/ibserver
	instances	= UNLIMITED
}

5a. Restartujte xinetd

4b. Při použití SuperServer Architecture stačí spustit server třeba pomocí

su interbase -c '/opt/interbase/bin/ibmgr -start -forever'

5b. Dejte příslušný řádek někam do startovacích skriptů
    (závisí na konkrétní instalaci).

6. Zkontrolujte, xinetd resp. ibserver poslouchá na portu 3050

netstat -apn | grep 3050

6. Zkontrolujte, zda není port zakázán firewallem

7. Zkuste se připojit (isql, ibaccess, IBConsole, IB_SQL apod.)

                                                  Michal Kubeček