nahrada za bind

Petr Soucek petr na ryston.cz
Sobota Říjen 19 14:49:20 CEST 2002

Jan Marek wrote:

> Ne. Ale spustite si autoaxfr, ktere vam zonu periodicky stahuje
> (nevim presne, jak funguje, jeste jsem podobnou vec neresil, snad
> si kontroluje SOA) a pak ze stazenych dat muzete updatnout
> data.cdb pro tinydns. Ja jsem to zkousel jednorazove, cili jsem
> nepotreboval autoaxfr, ale jen axfr-get... Muzete se podivat na
> stranku:
>
> http://www.lickey.com/autoaxfr/
>
> kde se doctete vse o tomto programu...

Takze jestli jsem to, co se tam pise dobre pochopil, tak SOA vubec
nekontroluje, proste se jenom stahuje podle hodnot v SOA (refresh, retry)
cely obsah zony do nejakeho adresare, a ten se pak musi nejakym dalsim
skriptem nebo ruce prekopat do cdb databaze tinydns.

Cili zhruba to, co dela bind bez notify, a bez kontroly serial v SOA.

Na notify u bindu se mi libi, ze pri zmene obsahu zony se behem par sekund
vsechny sekundary automaticky sesynchronizuji podle primaru, nastavovat moc
maly refresh a retry neni zrovna nejlepsi, pamatuji se, ze nas pred casem
jeden ISP upozornoval, ze jestli tyto hodnoty dostatecne nezvetsime
(hodiny), tak nam prestane delat sekundar.

Petr Soucek