Problem s routovanim 2 sitovky (ipforward) - znovu, delsi

Zdenek Prchal prchal na vtdata.cz
Neděle Říjen 20 17:49:45 CEST 2002

> Mam klasicky pripad routovani na RedHatu 7.3, kde mam v jednom PC 2
> sitovky a potrebuju, aby Linux provadel IP-Forwarding z jedne
> sitovky na
> druhou. Bohuzel se mi to vubec nedari.... Pomuze mi nekdo?
>
> ->Sitova maska vsude 255.255.255.224

Tedy vase subnety zahrnuji kazdy 32 unikatnich IP adres ...

> ->Na Linux PC si pingnu odkudkoli, bohuzel za/pred nej uz ne
>
> (1.1.1.68-120) (1.1.1.67)eth0|eth1(1.1.1.66) (1.1.1.65)(router poskyt)
> intranet--------------> PC Linux ------------> Internet

coz je nesmysl, protoze mate chybne rozvrzenou sit:
na jedne strane mate subnet 1.1.1.64-1.1.1.95, ale na druhe strane mate
bohuzel _tentyz_ subnet (pridelene adresy sitovych karet patri do stejneho
subnetu), coz normalne routovat nejde. Takze mate nekolik moznosti:
 - nejlepe by bylo rozvrhnout si ip rozsahy tak, aby patrily do _ruznych_
   subnetu, coz pak pujde normalne routovat
 - nebo budete-li na tomto rozvrzeni adres trvat, nastavit Linux, aby delal
   bridge a nikoliv router
 - a radu dalsich, cim dat tim obskurnejsich a komplikovanejsich zpusobu,
jak
   tuto chybnou konfiguraci zprovoznit ;-)

BTW, proc mate zrovna adresy 1.1.1.x ? To vam nekdo poradil/pridelil? Tyhle
adresy totiz normalne _nepatri_ do rozsahu urcenych pro privatni pouziti ...

	Zdenek Prchal