Problem s bootom - root fs z dvoch diskov

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Říjen 21 01:35:53 CEST 2002

Dobry den,

narazil som na problem pri ktorom som sa znacne zapotil. Preinstalovaval som
server a potrebne veci som zazalohoval na disk na ktorom boli 3 partisny -
- 1. - nainstalovany RH8.0, 2. - swap a 3. volna ext3 kde som nakopiroval
zalozne veci. Tento zalozny disk som odpojil...
Naisntaloval som nanovo RH 8.0 a tesiac sa na bezproblemove vratenie suborov
som chodivy system zhodil, pripojil zalozny disk a nastartoval. Ale tu
je pes
zakopany - system zacal nadavat, ze ma "LABEL /" na dvoch diskoch!!!
Prosto vo chvili ked chcer remontnut root filesystem na rw zistil, ze aj
na zaloznom
disku je nejaky root filesystem a nevedel sa rozhodnut ktory je ten
spravny...
Experimentoval a skusal som vselico (pouzivam LiLo) ale problem sa
neporiesil.
Nakoniec som to psychicky nezniesol a z toho zalozneho disku zmazal
systemovu
partisnu. A cuduj sa svete bez problemov system nabehol...

Uz som to teda poriesil ale pre istotu ak niekto vie ako na to bol by som
povdacny za vysvetlenie, zmazany system ma netrapi, ale pre buducnost...
Verim tomu, ze este pri tom niekomu nervy potecu.

Som presvedceny, ze to suvisi z LiLom, konkretne tym co mu predava
ako parameter pri starte - append="root=LABEL=/"  ale ako sa toho
zbavit? V fstabe som zmenil "LABEL=/" na /dev/hda1. LiLo sa mi
modifikovat nedarilo, ako spravny lenivec spustacie diskety nevytvaram
takze o nabutovani v rescue mode sa mi nepodarilo zapisat zmenu konfiguracie
do MBR...

Vlado

----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799