losetup a přidání šifrovacího algoritmu

Leos Literak literakl na centrum.cz
Pondělí Říjen 21 09:19:41 CEST 2002

ivan-k na seznam.cz wrote:
> Dobrý den,
> Jsem začátečník, zkoušel jsem pomocí /dev/loop vytvořit šifrovaný disk.
> Vše mi funguje a tato možnost se mi docela líbí. Na mém Redhat 7.3 a mám
> ale výběr pouze z  algoritmu XOR a DES - to jsem zjistil z příkazu # man
> losetup ( jde to ještě jinak? ). Chtěl bych použít nějaký modernější
> algoritmus a nevím, jak ho do systému dostat ( a kde nejlépe sehnat )
> aby s ním losetup mohl pracovat. Tuším, že asi půjde o modul k jádru ?
> Děkuji za pomoc,  Ivan Kovařík

Ahoj,

pred 5 roky jsem si taky udelal sifrovany disk pres loop a des. Rok dva
jsem jej nepouzival a pak uz jsem se k nemu nikdy nedostal. Prestoze
jsem si pamatoval heslo a seed, vzdycky mi to hodilo chybu hesla.
Netusim, co se zmenilo, ale uz jsem to proste nerozbehal.

Takze ja osobne pred timto pristupem varuji, zvlaste pokud ta data
budete nekdy v budoucnu potrebovat ;-)

	leos

--
Leos Literak