Provider - zakaz pouzivani proxy serveru

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Pondělí Říjen 21 22:16:36 CEST 2002

rkcc> No vzhledem k tomu, ze externi cable modem
rkcc> vystupuje k vasemu pocitaci ethernetem,
rkcc> brani se tim tomu, aby si tam nikdo nedal hub
rkcc> a chumel pc ...
rkcc> Pokud to pripojim k jednomu stroji a dalsi pripojim pres proxy,
rkcc> pozadavky na komunikaci provadi stale jen jeden stroj ..
rkcc> Jedna MAC ..
rkcc> Ale so tim provider OPRAVDU mysli, zalezi na tom, jestli vubec mysli ...

Je to už dost nelinuxové offtopic, ale dobře

Otázka je čeho ten provider chce vlastně dosáhnout, a jestli je
zvolené řešení vůbec efektivní. Předpokládám, že cílem providera je
nějak více či méně rozumně omezit uživatele, aby tu linku takříkajíc
"nepřetěžovali" protože on ty data koneckonců musí uhradit z jejich
příspěvků. Když tedy zaplatím 1000 Kč / měsíc a stáhnu data za 2000
Kč, tak to asi nebude to pravé ořechové.

Lze ale toto vyřešit klauzulí "právě jeden počítač na přípojku?"
Myslím že ne, a to ze dvou důvodů:
1) nelze jednoduše a jednoznačně určit kdo to porušuje
2) když budu mít třeba tři počítače připojeny, tak stejně mohu linku
   zatížit podstatně méně než někdo s jedním počítačem

Pro jistotu jsem se podíval do smlouvy kterou mám ke kabelovce (a
netu) já, a jediný bod který by se takového omezení mohl týkat říká,
že nejsem "oprávněn připojit více než dvě zařízení stejného typu ke
koncovému bodu" (koncovým bodem je míněna zásuvka pro TV, kabelový
modem). Samozřejmě bychom se mohli přít o to jak je to přesně míněno,
ale i když tu byli dva technici a koukali na moje tři PC (proxy + 2
koncové počítače), tak nic nenamítali.

Daleko efektivnější a "splavedlivější" je omezení přeneseného objemu
dat. TESmedia má tarify rozděleny na "home" a "profi", přičemž pro
"home" tarif není k dispozici statická veřejná IP adresa, a limit je 5
GB za měsíc, což myslím stačí pro většinu lidí. Kdo potřebuje víc,
může si připlatit.

Otázkou je jak to řeší jiní provideři (UPC, a podobně). Pokud vím, tak
UPC (tj. Mistral) limit na data nemá, ale jestli má omezení na počet
počítačů, tak to vážně nevím.

Tomáš